آشنایی با انواع تابلوهای برق

آشنایی با انواع تابلوهای برق: امروزه تابلوهای برق یکی از عناصر اصلی واحدهای صنعتی و مسکونی محسوب می شوند تابلو برق عبارت است از محفظه ای معمولا بسته که تجهیزات الکترونیکی، اتوماسیون یا برق صنعتی می تواند در آن نصب شود.

آسام کالا
اتوماسیون صنعتی چیست؟

اتوماسیون صنعتی یا روباتیزه کردن (Industrial Automation) به معنی استفاده از ابزارهای کنترلی (مثلاً کامپیوتر) به جای انسان به منظور هدایت و کنترل ماشین آلات صنعتی و پروسه‌های تولید است که به وسیله کامپیوتر های قابل برنامه ریزی مانند plc ها و تجهیزاتی که به پی ال اسی ها متصل می شود...

آسام کالا
HMI چیست و کاربردهای آن کدام است؟

HMI مخفف عبارت Human Machine Interface است و به معناي ارتباط بين انسان و ماشين مي باشد. از آن براي مانيتور كردن و مشاهده و تنظیم پارامترهاي دستگاه هاي صنعتي مثل PLC و اينورتر و.... استفاده میشود.  HMIدر واقع يك مانيتور LCD است كه مي توان آن را برنامه ريزي نمود و همچنين به كمك آن مي توان پارامترهاي مختلف را تغييرداد و سيستم را كنترل نمود.

آسام کالا
آشنایی با انواع اینورتر دلتا

اینورتر چیست؟

آسام کالا
کنتاکتور چیست؟

کنتناکتور چیست و چه کاربردی دارد؟

آسام کالا
HMI فتک و سری های مختلف HMI FATEK

معرفی HMI فتک و سری های مختلف آن

آسام کالا
نگاهی گذرا به PLC SIEMENS

نگاهی به PLC زیمنس و آشنایی با سری های مختلف 

آسام کالا
آشنایی با کنتاکتور اشنایدر

کنتاکتور اشنایدر به عنوان یکی از پرفروش ترین کنتاکتورهای موجود در بازار بحساب می آید.

آسام کالا
کلید اتوماتیک یا MCCB چیست؟

آشنایی با کلید اتوماتیک یا MCCB 

در این مطلب آشنایی با کلید اتوماتیک یا کامپکت که با نام اختصاری MCCB نیز شناخته میشود و بررسی انواع کلید اتوماتیک و پارامترهاي كليد اتوماتيك صورت گرفته است

آسام کالا
PLC چیست و کاربردهای آن کدام است؟

PLC (Programmable Logic Controller) کنترل کننده قابل برنامه ریزی منطقی در سال 196۷ آمریکایی ها اولین PLC را ساختند و آنرا کنترل قابل برنامه ریزی نام نهادند. PLC تقریبا در تمام صنایع استفاده میشود، از صنایع نفت و گاز و پتروشیمی تا پلاستیک ، لاستیک ، صنایع مواد غذایی و غیره که ابعاد بسیار وسیعی دارد. PLC هم مانند همه لوازم ساخت بشر دارای تاریخچه ایی جالب است که دانستن ان خالی از جذابیت نیست.

آسام کالا
سافت استارتر (Soft Starter)

سافت استارتر یکی از انواع تجهیزات صنعتی است. سافت استارتر (Soft Starter) در لغت به معنای راه اندازی نرم می باشد. راه اندازی نرم یعنی اینکه موتور به تدریج و با آهستگی به دور اسمی خود برسد. وظیفه ی سافت استارتر همان طور که از اسمش پیداست، راه اندازی نرم و آهسته الکتروموتور است. سافت استارتر ها در راه اندازی پمپ ها، میکسرها، آسیاب ها، سنگ شکن ها، کانوایرها، فن ها، پله های متحرک، بلوورها ، اگزوسترها ، خرد کن ها و ... کاربرد دارند.

آسام کالا
× می تونم کمکتون کنم؟