کلید مینیاتوری تکفاز 32 آمپر چانت با قدرت قطع جریان 6KA

Single-phase miniature switch 32 amp bag        برند: ال اس - LS دسته: برق صنعتی , کلید مینیاتوری , کلید مینیاتوری چانت
  • 32آمپر
  • تک پل
  • قدرت قطع: KA 6
  • کد فنی:NB1-63/1P C32A 6KA
  • کاربرد: روشنایی - موتوری
  • تیپ:C
  • گارانتی یک ساله
  • محصول کشور چین

130,000 تومان

مقایسه

کاربرد کلید مینیاتوری:

امروزه در مبحث تمامی سیستم های برق کشی ، اعم از ساختمان ها و ... کلید های مینیاتوری کاربرد خاصی پیدا کرده اند چه از لحاظ ایمنی و چه از لحاظ امنیت برق کشی ، بسیار مطرح شده اند  که در این عرصه از وسایل الکتریکی مختلفی برای تامین اصول امنیتی در مدارهای الکتریکی و برق کشی یک ساختمان استفاده می‌شود ییکی از بهترین ابزار های الکتریکی ، همین کلید های مینیاتوری میباشد به به صورت کاربردی مورد استفاده خواهد گرفت.
کلید های مینیاتوری مدار های الکتریکی را در مقابل جریان های غیر مجازمحافظت میکند. به این صورت که اگر جریانی بالا تر از جریان اسمی و نامی یک مدار ، از فیوز عبور کند، برای بالا رفتن امنیت و ممانعت از اتصال های کوتاه ، همواره جریان برق را نیز قطع میکند. و از آسیب دیدن مدار حدالامکان جلوگیری میکند. در سیم کشی ساختمان و یا تابلو برق صنعتی فیوز مینیاتوری (کلید مینیاتوری) از المان‌های اصلی به حساب می آید است که تمامی خطر های ناشی از اتصال های کوتاه را با قطع مدار، به پایان میرساند. 

کلید های مینیاتوری از لحاظ سرعت عملکرد :

به دو دسته فیوزهای کندکار و تندکار تقسیم می‌شوند

الف.فیوزهای کندکار : این نوع از فیوزها معمولا با تاخیر عمل خواهند کرد و مدار را دیرتر قطع می‌کند ، از این فیوزها در مدارهای موتوری مورد استفاده قرار میگیرد.

ب.فیوزهای تندکار : این نوع از فیوزها در زمان کمتری جریان برق را قطع می‌کنند بنابراین در مصارف روشنایی بیشتر استفاده خواهند شد.

کلید مینیاتوری یا فیوز مینیاتوری :

کلید مینیاتوری یا فیوز مینیاتوری با نام اصلی Miniature Circuit Breaker که اختصارا به آن MCB نیز گفته میشود یکی از تجهیزاتی حفاظتی ای میباشد که در سیستم برق کشی و تابلو برق استفاده خواهد شد و وتوانایی آن را نیز دارد که مدار را در برابر جریان های اضافه محافظت کند .

کلید مینیاتوری به دو روش حفاظت و کنترل از مدار را انجام خواهند داد :

1- عملکرد بی متال :

در این روش فیوز مینیاتوری از یک فلز بی متال برای تشخیص جریان اضافه استفاده می‌کند به این صورت که در اثر عبور جریان بیش از جریان نامی کلید مینیاتوری، کلید عمل کرده و جریان برق را قطع می‌کند.

2- عملکرد سیم پیچ :

در این روش  تشخیص میزان جریان به عهده یک سیم پیچ با تعداد دور کم و قطر زیاد است که در این صورت با وارد شدن جریانی بیشتر از جریان نامی کلید مینیاتوری، کلید عمل کرده و جریان را قطع می‌کند.

انواع کلید مینیاتوری (فیوز مینیاتوری یا فیوز برق) :

کلید مینیاتوری به تیپ‌های مختلفی تقسیم می‌شود نوع B که برای مصارف روشنایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، نوع C که کلید مینیاتوری موتوری نام دارد و معمولاً در صنعت و مدارات موتور دار استفاده می‌شود، نوع D که فیوز مینیاتوری ترانسفورماتوری نام دارد، نوع K که فیوز مینیاتوری قدرت نام دارد و نوع Z که یک کلید مینیاتوری بسیار حساس است. در بین انواع کلید مینیاتوری نوع B و C بیشترین کاربرد را دارد.

الف.فیوز مینیاتوری نوع B:
کلید مینیاتوری چانت نوع B معمولاً در مصارف خانگی و روشنایی کاربرد دارد، این کلیدها زمانی که جریان اضافه بین 3 تا 5 برابر جریان نامی مدار باشد جریان الکتریکی را قطع می‌کند و با توجه به حساسیت آنها برای کاربردهای عادی خانگی استفاده می شوند و به آنها فیوز مینیاتوری تندکار گفته می‌شود.

ب.فیوز مینیاتوری نوع C:
کلید مینیاتوری نوع C که بیشتر کاربرد صنعتی دارد و به نام کلید مینیاتوری موتوری شناخته می‌شود و زمانی که جریان اضافه بین 5 تا 10 برابر جریان نامی باشد جریان الکتریکی را قطع می‌کند ولی زمان قطع آنها از تیپ B بیشتر است بنابراین به فیوز مینیاتوری کندکار معروف هستند.

کلید مینیاتوری تکفاز 32آمپر چانت از لحاظ کیفیت و کارایی و خدمات پس از فروش ، در این عرصه گام بزرگی نیز برداشته است و همواره میکوشد کیفیت ساختار محصولات خود را به بالا ترین رتبه نیز برساند مدل NB1-63/1P C32A 6KA با قدرت قطع جریان 6 کیلو آمپر یکی از این محصولات با کیفیت نیز می باشد.


0 دیدگاه برای کلید مینیاتوری تکفاز 32 آمپر چانت با قدرت قطع جریان 6KA



دیدگاه خود را بنویسید      لغو پاسخ

*