کلید مینیاتوری سه پل 20 آمپر هیمل

HIMEL MCB 3P 20A, HDB3WN3C20 دسته: برق صنعتی , کلید مینیاتوری , کلید مینیاتوری هیمل Himel

کلید مینیاتوری سه پل 20 آمپر هیمل

کد فنی: HDB3WN3C20

کلید مینیاتوری هیمل با قدرت قطع 6KA و ابعاد (H*W*D) 80*53*78.5 میلی متر مناسب برای کاربری های موتوری و مصارف خانگی می باشد.

 

مشخصات فنی فیوز مینیاتوری سه پل Himel

  • قدرت قطع: 6KA
  • IP20
  • ابعاد: (H*W*D) 80*53*78.5
  • تیپ C
  • محدوده دمای مجاز فعالیت: 60+ ~ 20- سانتی گراد

 


کلید مینیاتوری چست؟

کلید مینیاتوری یا فیوز مینیاتوری که به صورت مخفف به آن MCB گویند یک کلید الکترومکانیکی است که مصرف کننده را در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار محافظت می کند. کلید های مینیاتوری غیرقابل تنظیم بوده و میتوانند به صورت خودکار عمل قطع مدار را انجام دهند و مجدد آماده به کار باشد. فیوز مینیاتوری علاوه بر اینکه قابلیت قطع شدن زیر بار را دارند هم به صورت خودکار هم به صورت دستی میتواند مدار را قطع کند.

 

دسته بندی کلیدهای مینیاتوری

کلیدهای مینیاتوری بسته به محدوده قطع جریان به دو دسته تندکار و کندکار تقسیم می شوند. کلیدهای تندکار محدوده قطع جریان کمتری دارند و بعد از احساس اضافه جریان با تاخیر بسیار کمی مدار را قطع می کند ولی کلیدهای کندکار به نسبت محدوده قطع جریان آن ها بیشتر بوده و سرعت قطع کمتری دارند که طبیعتا در اضافه جریان بیشتری فرمان قطع را صادر می کنند. از دسته کلیدهای کندکار بیشتر برای حفاظت مدارات موتوری استفاده می شود، زیرا در این نوع مدارات جریان راه اندازی بالاست و باعث می شود که کلید مینیاتوری با تاخیر در عملکرد باعث قطع سریع موتور به محض راه اندازی نشود.

 

کلید مینیاتوری تیپ B (تندکار)

این نوع از کلیدها برای تجهیزاتی به کار می رود که ضریب اتصال کوتاه پایین تری دارند. این مینیاتوری به سرعت با تشخیص اضافه بار به حالت قطع می رود. به این تیپ کلید مینیاتوری تیپ روشنایی نیز می گویند.

 

کلید مینیاتوری تیپ C (کندکار)

برای مصارف خانگی و موتوری مثل موتورهای القایی و موتورهای با توان کم و جریان های راه اندازی پایین و همچنین بارهای با ضریب اشباع پایین مثل موتور کولر گازی یا پمپ های آب خانگی به کار می روند. محدوده قطع جریان در این تیپ نسبته به تیپ B بیشتر است که به آن تیپ موتوری نیز می گویند.

 

کلید مینیاتوری تیپ D (خیلی کندکار)

برای بارهای با ضریب اشباع بالاتر مانند ترانسفورماتورها، دستگاه X-Ray یا دستگاه جوش از تیپ D استفاده می گردد. جریان قطع اضافه بار لحظه ای در این کلیدها بین 10 تا 20 برابر جریان نامی است پس میتوان نتیجه گرفتن که محدوده قطع جریان در این تیپ کلیدها از همه تیپ ها بیشتر است. به این تیپ کلید مینیاتوری، تیپ ترانسفورماتوری نیز می گویند.

نکته بسیار مهمی که باید در نظر داشت از این نوع کلید نباید در کاربری های خانگی به کار برد چون برای تجهیزات با جریان نوسان بالا طراحی شده است و به کار بردن آن در کاربری های خانگی هیچ حفاظتی را برای ما فراهم نمی کند.


براساس سازنده کلید مینیاتوری

کلید مینیاتوری هیمل Himel

تعداد فاز

سه پل

بازه جریان

20 آمپر

0 دیدگاه برای کلید مینیاتوری سه پل 20 آمپر هیمل



دیدگاه خود را بنویسید      لغو پاسخ

*