بیمتال هیوندای HGT 100K A0040S جهت کنتاکتور 75 تا 100 آمپر با رنج جریانی 28 - 40 A

HGT 100K A0040S        برند: هیوندای - Hyundai دسته: برق صنعتی , بی متال , بی متال هیوندای
  • جهت کنتاکتور های 75 تا 100 آمپر
  • تیپ HGT
  • رنج جریان 28 - 40 A
  • ولتاژ کارکرد تا 690 ولت AC

2,090,000 تومان

مقایسه

بی متال هیوندای جهت کنتاکتورهای 75 تا 100 آمپر مدل HGT 100K A0040S

HGT 100K A0040S

بیمتال هیوندای تیپ HGT مدل 100K A0040S ، جهت محصولات کنتاکتور هیوندای 75 تا 100 آمپر مورد استفاده قرار میگیرد. در نمونه ى سه فاز آن رله ى حرارتى از سه پل قدرت براى عبور جريان اصلى مصرف کننده تشکيل شده و داراى دو کنتاکت فرمان است: يکى کنتاکت بسته ( NC ) جهت قطع مدار تغذيه ى کنتاکتور و ديگرى کنتاکت باز ( NO ) که پس از عمل بى متال بسته مى شود و براى اطلاع دادن از خطاى حاصل در مدار به کار مى رود.

از مهمترین و کاربردی ترین لوازم مرتبط با برق صنعتی که در مجموعه هیوندای ساخته شده است بیمتال های این شرکت میباشند که ما در اینجا به بیمتال HGT 100K میپردازیم. البته این نکته قابل ذکر است که بیمتال های هیوندای مانند بیشتر لوازم برق صنعتی دارای کد و شماره شناسایی میباشند. بطور مثال در همین شماره بیمتال یعنی بیمتال HGT 100K 75S به معنی این است که رنج این بیمتال 28 تا 40 آمپراست و به کنتاکتور های 75 آمپر و 85 و 100 آمپر متصل میشوند..برای توضیح بیشتر بیمتال هیوندای تیپ 100 آمپر بهتر است مقداری درباره خود بیمتال بدانیم:

در بیمتال های هیوندای ، سه تیغه تعبیه شده که سیم حامل جریان چند حلقه به دور آن پیچیده می شود. در اثر عبور جریان اضافه بار، هادی ها گرم ، حرارات به بی متال منتقل می شود و با عث خم شدن تیغه می شود. حرکت هر یک از بی متال ها به اهرمی فشار می آورد و با جا به جا شدن اهرم، یک میکرو سوئچ که دارای کنتاکت تبدیل باز و بسته است تغییر وضعیت می دهد و مدار فرمان را قطع می کند. برای افزایش سرعت عملکرد بی‌متال و جلوگیری از جرقه و سوختگی محل اتصال، از آهن‌ربا در بالا و پایین تیغه ی دو فلزی استفاده می‌شود که نیروی مغناطیسی آن به بسته شدن سریع اتصال کمک می‌کند.

رله‌های اضافه‌بار (بی‌متال) تنظیم‌پذیر هستند و می‌توان آن‌ها را به گونه‌ای تنظیم کرد که جریان‌هایی بین ۱٫۰۵ تا ۱۰ برابر جریان نامی موتورها را قطع کنند. رله ی بی‌متال سه‌فازHYUNDAI HGT 100K  معمولاً دارای سه پل قدرت و دو کنتاکت فرمان است (یک کنتاکت باز برای اتصال به سیستم هشداردهنده و یک کنتاکت بسته برای قراردادن در مسیر تغذیه ی کنتاکتور). کنتاکت معمولاً بسته ی بی‌متال با شماره‌های ۹۵-۹۶ و کنتاکت معمولاً باز آن با شماره‌های ۹۷-۹۸ مشخص می‌شود.

 

بیمتال هیوندای سری HGT 100K

 

مزیت

  • رتبه بالا در ظاهر
  • قیمت به نسبت به نسبت مدل های مشابه اروپایی مثل SCHNIDER
  • در دسترس بودن محصولات HYUNDAI در کشور ما ایران

 

معایب

  • عملکرد به نسبت ضعیف به نسبت مدل های مشابه اروپایی

 

شکل ظاهری

اندازه بیمتال هیوندای تیپ 100 آمپر به ترتیب 70x105x128 میلیمتر میباشد که تقریبا میتوان گفت اندازه بزرگی دارد که از تیپ قبلی خود یعنیHGT 65K  مقداری بزرگتر است چون به کنتاکتور های بزرگ تر متصل میشود.

فرق دیگر در نوع قاب بندی بیمتال 100K نسبت به رنج های قبل از خود است که در این بیمتال حاشیه مشکی رنگ قاب بزرگتر شده و البته پیچ های درشت شماره ۸ در خروجی و شاخک های ۲ سر بزرگ در ورودی مبین استفاده از این بیمتال در جریان های بالا میباشد . در موارد دیگر با بیمتال های قبلی و بعدی خود فرق قابل توجهی ندارد.

بطور مثال بیمتال (رله حرارتی) هیوندای جهت کنتاکتور 75 تا 100 آمپر مانند بقیه بیمتال های این شرکت از ۲ رنگ مشکی و سفید تشکیل شده که البته در این رنج مشکی آن بسیار بیشتر از رنگ سفید است و در سمت چپ پیچ تنظیم جریان و در سمت راست دکمه آبی تحریک دستی و بالای این دو، دکمه قرمز ریست قرار گرفته و در بالای تمام این مجموعه دکمه و پیچ ها عبارت HYUNDAI و مدل HGT 100K درج شده که نوعی شناسنامه این قطعه است.

 

ابعاد بی متال هیوندای HGT100

 

نتیجه گیری

بیمتال هیوندای HGT 100K A0040S جهت کنتاکتور های 75 تا 100 آمپر برای حفاظت از خروجی تابلو های برق بخصوص برای الکتروموتور ها مورد استفاده قرار میگیرد و اگر بخواهیم بدانیم این بیمتال برای حفاظت از چه رنج الکتروموتوری استفاده میشود اول باید بدانیم الکتروموتور به چه سبکی راه اندازی میشود. اگر به سبک تکضرب راه اندازی الکتروموتور صورت بگیرد این بیمتال الکتروموتور های رنج 30KW را حفاظت میکند اما اگر الکتروموتور بصورت ۲ ضرب راه اندازی شود که این احتمال و منطقش بیشتر است ، این رله حرارتی بیمتال مناسب است برای حفاظت از الکتروموتور رنج 55KW البته اگر الکتروموتور ما تحت فشار نباشد و برای کارهای سبک مثل پمپ و فن مورد استفاده قرار گرفته باشد میتوان الکتروموتور رنج 75KW را نیز با همین بیمتال محافظت کرد.


براساس برند بی متال

بی متال هیوندای

براساس آمپر بی متال

18 تا 40 آمپر

0 دیدگاه برای بیمتال هیوندای HGT 100K A0040S جهت کنتاکتور 75 تا 100 آمپر با رنج جریانی 28 - 40 A



دیدگاه خود را بنویسید      لغو پاسخ

*