بیمتال کره ای هیوندای HGT 18KB 0018S جهت کنتاکتور 9 تا 18 آمپر با رنج جریانی 12 - 18 آمپر

Hyundai HGT 18KB 0018S        برند: هیوندای - Hyundai دسته: برق صنعتی , بی متال , بی متال هیوندای
  • جهت کنتاکتور های 9 تا 18 آمپر
  • رنج جریانی: 12 تا 18 آمپر
  • تیپ HGT
  • ولتاژ کارکرد تا 690 ولت AC

800,000 تومان

مقایسه

بی متال هیوندای جهت کنتاکتور 9 تا 18 آمپر تیپ HGT مدل Hyundai HGT 18K 0018S

بی متال ال اس رنج جریانی 12 - 18 آمپر

 

بی متال یا رله حرارتی قطعه ای است برای حفاظت از موتورهای الکتریکی در مقابل اضافه بار اساس کار این رله ها بر پایه اختلاف ضریب انبساط طولی دو فلز به کار رفته است. از مهمترین و کاربردی ترین لوازم مرتبط با برق صنعتی که در مجموعه هیوندای ساخته شده است بیمتال های این شرکت میباشند که ما در اینجا به بیمتال هیوندای HGT 18K میپردازیم.

البته این نکته قابل ذکر است که محصولات بی متال هیوندای مانند بیشتر لوازم برق صنعتی دارای کد و شماره شناسایی میباشند. بطور مثال در همین شماره بیمتال یعنی بی متال هیوندا Hyundai HGT 18K 0018 S به معنی این است که رنج این بیمتال 12 تا 18 A آمپراست و به کنتاکتور های از ۹ آمپر تا ۱۸ آمپر متصل میشوند. برای توضیح بیشتر درباره ی این رله حرارتی بهتر است مقداری درباره خود بیمتال بدانیم:

در بیمتال های هیوندای ، سه تیغه تعبیه شده که سیم حامل جریان چند حلقه به دور آن پیچیده می شود. در اثر عبور جریان اضا فه بار، هادی ها گرم ، حرارات به بی متال منتقل می شود و باعث خم شدن تیغه می شود.

حرکت هر یک از بی متال ها به اهرمی فشار می آورد و با جا به جا شدن اهرم، یک میکروسوئچ که دارای کنتاکت تبدیل باز و بسته است تغییر وضعیت می دهد و مدار فرمان را قطع می کند. برای افزایش سرعت عملکرد بی‌متال و جلوگیری از جرقه و سوختگی محل اتصال، از آهنربا در بالا و پایین تیغهٔ دوفلزی استفاده می‌شود که نیروی مغناطیسی آن به بسته شدن سریع اتصال کمک می‌کند.

رله‌های اضافه‌ بار (بی‌متال) تنظیم‌پذیر هستند و می‌توان آن‌ها را به گونه‌ای تنظیم کرد که جریان‌هایی بین ۱٫۰۵ تا ۱۰ برابر جریان نامی موتورها را قطع کنند. رله ی بی‌متال سه ‌فاز HYUNDAI HGT 18K معمولاً دارای سه پل قدرت و دو کنتاکت فرمان است (یک کنتاکت باز برای اتصال به سیستم هشداردهنده و یک کنتاکت بسته برای قراردادن در مسیر تغذیهٔ کنتاکتور). کنتاکت معمولاً بستهٔ بی‌متال با شماره‌های ۹۵-۹۶ و کنتاکت معمولاً باز آن با شماره‌های ۹۷-۹۸ مشخص می‌شود.

 

مشخصات بیمتال هیوندای سری HGT

 

مزیت بیمتال HYUNDAI HGT 18K

  • زیبا بودن بیمتال هیوندای HGT 18K 0018S
  • ارزان بودن به نسبت مدل های مشابه اروپایی مثل SCHNIDER
  • در دسترس بودن محصولات HYUNDAI در کشور ما ایران

 

معایب HYUNDAI HGT 18K

  • عملکرد به نسبت کند بیمتال های بیمتال به نسبت مدل های مشابه اروپایی

 

شکل ظاهری

بین بیمتال هیوندای HGT 18K 0018S و کنتاکتوری که میخواهد به آن متصل شود یعنی کنتاکتور های هیوندای HGC09 , HGC12 , HGC18 یک شباهت و قرابت خاصی وجود دارد. البته که شرکت هیوندای این ۲ قطعه را با هم و به توازن هم تولید کرده ، اما این کار را زیبا و حرفه ایی انجام داده است.

این بیمتال هیوندای مشکی و سفید رنگ است که البته رنگ مشکی آن غالب میباشد. شاخک های فلزی و پیچ تنظیم و دکمه ریست قرمز رنگ و کلید آبی تحریک دستی ، همه و همه زیبا و حرفه ایی هستند که جای تبریک به طراحان این قطعه وجود دارد.

 

ابعاد بی متال هیوندای HGT18K با آمپر 18

 

نتیجه گیری

برای راه اندازی یک الکتروموتور کوچک در حد 1.1KW یا 1.5KW ویا ماکسیمم 2.2KW میتوان برای ایمنی از بیمتال تیپ HGT زیر کنتاکتورهای 9 یا ۱۲ و یا 18 استفاده کرد. بسته به اندازه الکتروموتور و یا جیب کاربر میتوان کنتاکتور را تغییر داد اما برای راه اندازی این الکترو موتور هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم احتیاج به تغییر بیمتال نداریم و فقط کافیست پیچ تغییر جریان را از 3 آمپر تا 5 آمپر تغییر دهیم که بیمتال را برای ایمنی و حفاظت از الکتروموتور 1.1KW تا 2.2KW آماده کنیم.

در سخن آخر یاداور میشویم اگر کنتاکتور ما هیوندای تیپ اندازه ایی 1 است و جریان الکتروموتور ما بین 3 آمپر تا 5 آمپر میباشد بهترین انتخاب ما برای حفاظت از الکتروموتور همین بی متال هیوندای HGT 18K 0018S است.


براساس برند بی متال

بی متال هیوندای

براساس آمپر بی متال

9 تا 18 آمپر

0 دیدگاه برای بیمتال کره ای هیوندای HGT 18KB 0018S جهت کنتاکتور 9 تا 18 آمپر با رنج جریانی 12 - 18 آمپر



دیدگاه خود را بنویسید      لغو پاسخ

*