سنسور دما ترموکوپل K دو سیم اسکاتی شیلد دار

Thermocouple K 2-Wire S Temperature Sensor with shield دسته: سنسور , سنسور دما و رطوبت و ترموکوپل
  • طول کابل : 150 سانتی متر
  • طول غلاف : 2 سانتی متر
  • قطر غلاف : 5 میلی متر
  • دو سیم

380,000 تومان

مقایسه

سنسور دما ترموکوپل K دو سیم اسکاتی شیلد دار

سنسور دما ترموکوپل نوع K یکی از رایج ترین و پرکاربرد ترین ترموکوپل ها، جهت اندازه گیری دما در کاربرد های متفاوت است. این نوع ترموکوپل بدلیل داشتن نیکل مقاومت مناسبی در برابر خوردگی داشته و برای مصارف گوناگون قابل استفاده است. با توجه به قابلیت اطمینان و دقت، این نوع ترموکوپل در گستره وسیعی از دما از 260- درجه سانتی گراد تا دمای 1260 درجه سانتی گراد قابل استفاده است.

ویژگی های سنسور ترموکوپل نوع K :

ترموکوپل ها به طور کلی برای اندازه گیری دمای محیط و یا دمای کوره ها مورد استفاده قرار می گیرند‌. ترموکوپل ها انواع مختلفی دارند، که هر کدام رنج دمایی مشخص داشته و برای کاربرد های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از انواع ترموکوپل های رایج در زمینه اندازه گیری دما، ترموکوپل تیپ K است. این ترموکوپل دارای رنج دمایی بسیار بالایی است. این بدان معناست که از دماهای پایین تا دماهای بالا توسط این نوع از ترموکوپل قابل اندازه گیری است. رنج دمایی که توسط ترموکوپل سری K قابل اندازه گیری است، در محدوده منفی 200 درجه تا 1260 درجه سانتی گراد قرار دارد.

یکی دیگر از خصوصیات بارز ترموکوپل تیپ K طول عمر بالای آن است. به طوری که با گذشت مدت زمان طولانی، کارایی آن کاهش نیافته و با همان کیفیت به کار خود ادامه می دهد. از انواع ترموکوپل های تیپ K می توان به مدل های سیمی، کلگی دار و فلنج دار اشاره کرد. ترموکوپل های سری K با توجه به ساختار و کاربردی که دارند از آلیاژهای گوناگون ساخته شده اند. به طور معمول در سر مثبت ترموکوپل سری K از آلیاژی شامل 90 درصد نیکل و 10 درصد کرومیوم ساخته شده است. در سر منفی نیز از آلیاژی با 95 درصد نیکل، 2 درصد آلومینیوم، 2 درصد منگنز و در نهایت 1 درصد سیلیکون استفاده شده است.

مزایای ترموکوپل نوع K :

  • پایداری بالا با توجه به فلز بکار رفته در آن
  • خطی سازی مناسب برای تبدیل emf به دما
  • مقاومت مناسب در برابر اکسید شدن (تا دمای 1000 درجه سانتی گراد)

معایب ترموکوپل نوع K :

  • ضعف در محیط های ردیوس شده ولی در مقابل بخار فلزی مقاوم است.
  • مشخصه های emf قدیمی در قیاس با ترموکوپل های B, R, S

یکی از پارامتر های بخصوص ترموکوپل سری K دامنه تشخیص دمای بسیار بالای آن است. به همین دلیل از خرید ترموکوپل تیپ K برای اندازه گیری دمای آب، مواد شیمیایی، دیگ های بخار، هیتر های صنعتی، موتورها، اندازه گیری دمای گازهای مورد استفاده در صنعت و بسیاری از موارد دیگر در صنعت مورد انجام می پذیرد. همچنین از دیگر کاربرد های ترموکوپل سری K می توان به اندازه گیری دما در بیمارستان ها و انبارهای ذخیره مرکبات و مواد غذایی اشاره کرد.


نوع سنسور دما

تیپ K

شکل ظاهری سنسور

اسکاتی (B)

0 دیدگاه برای سنسور دما ترموکوپل K دو سیم اسکاتی شیلد دار



دیدگاه خود را بنویسید      لغو پاسخ

*