کارت پروپرشنال دو کانال 1 آمپر مرزک

Marzak 1A Two Channel Proportional Card دسته: اتوماسیون صنعتی Industrial Automation , کارت پروپرشنال , کارت پروپرشنال مرزک

کارت پروپرشنال دو کانال 1 آمپر مرزک

برای کنترل یک شیر هیدرولیک پروپرشنال نمی توان مستقیماً خروجی آنالوگ PLC را به شیر وصل کرد و نیاز به یک تقویت کننده واسط می باشد که فرمان PLC را به تناسب مشخصات شیر تقویت کرده و به شیر اعمال کند. در کارت پروپرشنال مرزک دو کانال مجزا برای کنترل فشار و سرعت تعبیه شده است که درتنظیمات اولیه این مدار کانال یک برای جریان 85/0 آمپر و برای کانال دو 75/0 آمپر تنظیم شده که مطابق استاندارد شیرهای یوکن، ویکر وهای استار و شیر های مشابه (10 اهم بوبین فشار و 43 اهم بوبین سرعت) نحوه کنترل جریان مورد نیاز شیر بطریق PWM با تغییر دامنه و تواتر است.

برای تنظیمات این برد 8 عدد پتانسیومتر (VR8~VR1) تعبیه شده که (VR4~VR1) برای تنظیمات فشار (PREASSURE) در نظر گرفته شده و (VR8~VR5) برای تنظیمات سرعت (FLOW) می باشد.
برای کنترل فشار (PREASSURE) : VR1 و VR2 برای تنظیم شیب بالا و پائین است، با تنظیم VR1 در جهت عقربه های ساعت زمان اعمال فرمان از صفر یا مقدار کم فشار به مقدار بیشتر، یاد می شود. (حداکثر یک ثانیه) مثلا اگر فرمان از یک مقدار فشار کم به مقدار بیشتری داده شود فشار بلافاصله یاد نمی شود و با یک شیب معین که از طریق VR1 تنظیم شده اضافه می شود و با تنظیم VR2 در جهت عقربه های ساعت می توان شیب کم شدن فشار را معین کرد. برای اعمال فرمان سریع با تنظیم این دو پتانسیومتر در خلاف جهت عقربه های ساعت امکان پذیر است.

برای تنظیم مقدارحداقل فشار از VR3 استفاده می شود که نوعاً چنان تنظیم می شود که مقدار فشار صفر باشد. برای تنظیم مقدار حداکثر فشار هم از VR4 استفاده می شود که در جهت عقربه های ساعت مقدار آن یاد شده و در خلاف جهت مقدار آن کم می شود. برای کنترل فشار و سرعت باید دانست که این برد، با اعمال جریان مورد نیاز به شیر پروپرشنال عمل می کند، این مدار می تواند حد اکثر تا 2/1 آمپر جهت کنترل تولید کند.

برای کنترل سرعت (FLOW) : VR5 و VR6 برای تنظیم شیب بالا و پائین و VR7 و VR8 برای تنظیم مقادیر سرعت طبق توضیحات فوق طراحی شده است.

مشخصات کلیدی کارت پروپرشنال تک کانال مرزک :

  • استفاده در شیر های پروپرشنال جهت کنترل فشار یا سرعت در سیستم های هیدرولیکی
  • ورودی 0 تا 10 ولت
  • خروجی 0 تا 1 آمپر
  • به طور استاندارد برای شیر هایی که حد اکثر زیر یک آمپر جریان نیاز دارند استفاده می شود.
  • نحوه کارکرد برد به صورت PWM می باشد.

نحوه اتصالات الکتریکی :

           


0 دیدگاه برای کارت پروپرشنال دو کانال 1 آمپر مرزک



دیدگاه خود را بنویسید      لغو پاسخ

*