ماژول حرارت دلتا DTC1000V خروجی ولتاژی

DELTA DTC1000V        برند: دلتا - Delta دسته: کارت PLC I/O , ماژول پی ال سی دلتا - Delta
  • ماژول حرارات
  • دارای 1 ورودی
  • نوع ورودی ماژول دما: ترموکوپل

3,480,000 تومان

مقایسه

ماژول کنترل حرارت دلتا DELTA DTC1000V

در اتوماسیون ، کنترل دما از مهمترین مقولات است که در گذشته این کنترل توسط ترموستات ها انجام میشد و حالا با وجود پی ال سی ، کنترل دما از پی ال سی انجام میشود. در سیستم هایی که کنترل آن با PLC نیست ، باز برای کنترل دما بهترین راه ترموستات ها هستند.

حالا در اینجا ما میخواهیم راجع به کنترل دما در سیستم هایی صحبت بکنیم که کنترل آن با پی ال سی است ، برای کنترل دما هر پی ال سی با هر برندی یک یا چند نوع ماژول کنترل دما دارد که این ماژول ها بصورت معمول دوتایی یا چهارتایی و یا شش تایی هستند. یعنی اگر ما بخواهیم فقط یک زوم حرارتی را کنترل کنیم ، کمتر از ماژول 2 تایی نداریم یعنی یک زوم کنترل حرارتی که نیاز نداریم را باید اجبارا ، هزینه اش را پرداخت کنیم.

شرکت دلتا برای رفع این مشکل و البته مشکلات دیگر ماژول های سری DTC را طراحی و تولید کرده است. این ماژول ها یک ورودی سنسور دما را میگیرند و یک یا چند خروجی چه بصورت رله و چه بصورت استاندارد های دیگر بیرون میدهند و از مزیت های بزرگ این ماژول این است که به همه نوع پی ال سی هم متصل میشود (از طریق پورت RS-485) حتی ماژول DELTA DTC قدرت این را دارد که کنترل دما را بصورت چند حالت (روشن خاموش - PID - ...) انجام دهد که این مزیت برای کنترل دقیق نیز بسیار کارا میباشد.

 

مزیت ماژول حرارت DELTA DTC1000V

  • کنترل حرارت به چند نوع مختلف
  • اتصال انواع سنسورهای دما چه ترموکوپل و چه RTD و آن هم از انواع مختلف B, E, J, K, L, N, R, S, T, U, TXK  و PT100 , JPT100
  • خروجی های بسیار متنوع که هم میتواند رله دیجیتال باشد و هم استاندارهای آنالوگ مانند 0-20MA   و 4-20MA  و 0-10V
  • اتصال به همه پی ال سی ها مانند (دلتا – فتک – زیمنس – تینگت – ال اس – امرون ....)

 

معایب ماژول حرارت DELTA DTC1000V

  • یک مقدار برنامه دادن و تنظیم ماژول گیج کننده و مشکل است

 

 

شکل ظاهری ماژول حرارت دلتا DTC1000V

شکل ظاهری ماژول کنترل حرارت DELTA DTC1000V با تمام ماژول ها و کارت های گسترش دلتا و حتی بعضی از پی ال سی های این شرکت مشابه است و همان استاندارد ها را دارد مثل رنگ و اندازه و همچنین  سوکت ها و رنگ سوکت ها است. بر روی ماژول حرارت دلتا DTC1000V یک سوکت ۹ پین سبز رنگ شبیه با سوکت های معروف پی ال سی های سری S2 دلتا قرار گرفته که ورودی و خروجی ماژول روی خانه های آن است که معمولا چند پین اول برای سنسور ورودی و پین های پایین تر برای خروجی تعبیه شده است.

که در مدل ما به این صورت که انتهای کد آن حرف V آمده ، یعنی خروجی رله دارد و کنترل هیتر یا هر گرم کننده دیگر بصورت قطع و وصل شدن کنترل میشود. در دیواره پایین ماژول دلتا DTC 1000V دو سوکت دیگر است که این ۲ سوکت دقیقا همانند دیگر ماژول های دلتا است به این توضیح که سوکت پایین ، سوکت پاور ۳ سیم است که سیم قرمز برای مثبت 24 ولت دی سی و سیم مشکی برای منفی و سیم سبز ، برای ارت است و سوکت ۲ خانه بالا برای پورت اتصال RS-485 است که اتصال به پی ال سی یا HMI یا هر وسیله دیگری با این سوکت است . چراغ های کوچک روی ماژول ، هرکدام نکته ایی را به ما یاداوری میکنند . سمت چپ چراغ ها به ترتیب روشن بودن و RUN بودن (یعنی در حال کار بودن ) و چراغ سوم ERROR یا عدم ERORR را به ما یاداوری میکنند و چراغ های سمت راست برای اتصال پورت RS-485 و همچنین ورودی ها تعبیه شده است.

ماژول حرارت دلتا DCT1000V

 

نتیجه گیری

سخن آخر درباره کارت کنترل حرارت دلتا DTC 1000V این است که اگر ما در سیستم خودمان احتیاج به کنترل یک زوم حرارتی داریم با هر پی ال سی و اچ ام آی که داریم ، بهترین پیشنهاد همین ماژول حرارت DELTA DTC1000V است.

البته باید بدانیم این ماژول به چند صورت کنترل میشود، در حالت اول ما میتوانیم ماژول DELTA DTC 1000V را از طریق RS-485 به PLC متصل کنیم و عدد حرارت را به عنوان یک ریجیستر در PLC داشته باشیم و بعد از از محاسبات درون پی ال سی استفاده کنیم و حتی برای کنترل گرم کننده از خروجی پی ال سی بهره ببریم و در حالت دوم تمام کار کنترل را خود ماژول DELTA DTC1000V انجام دهد به این معنی که سنسور را بخواند و از طریق خروجی رله ایی خودش گرم کننده را کنترل کند و فقط از طریق پورت RS-485 عدد واقعی دما به اچ ام ای منتقل شود که در لحظه عدد حرارت واقعی را ببنیم ولی کل عمل کنترل با خود کارت ماژول دلتا DTC1000V میباشد. در دو حالت یکی از بهترین و پر مصرف ترین ماژول های حرارتی موجود در بازار همین ماژول میباشد.

برای اطلاع از قیمت محصولات ماژول توسعه دلتا به وب سایت آسام کالا مراجعه فرمایید.

 


مدل PLC

S2

وضعیت I/O

کارت دما

تعداد ورودی

1 ورودی

براساس برند PLC

PLC دلتا

سری ماژول

S2

0 دیدگاه برای ماژول حرارت دلتا DTC1000V خروجی ولتاژی



دیدگاه خود را بنویسید      لغو پاسخ

*