کابلشو سایز 25 سوراخ 8 (8-25)

Cable Lug 25-8 دسته: تابلو برق , کابلشو وایرشو و سرسیم
  • سایز کابلشو: 25 میلی متر
  • سوراخ: 8 میلی متر
  • جنس: مس
  • وزن: 15 گرم
  • تعداد در بسته: 6

120,000 تومان

مقایسه

کابلشو قطعه‌ای مهم و کاربردی در صنعت برق است که برای اتصال کابل‌ها به دستگاه‌ها، سطوح شینه‌ها، کلیدهای اتوماتیک، کلید فیوز و دیگر سیم‌ها استفاده می‌شود. کابلشو جریان را بین کابل‌ها و تجهیزات انتقال می‌دهد و ایمنی مناسبی را فراهم می‌کند. جنس کابلشو می‌تواند مسی، آلومینیومی، بی متال و لحیم باشد و برای جلوگیری از اکسید شدن نیز آبکاری می‌شوند. کابلشو مسی برای کابل‌های مسی مناسب است. کابلشو آلومینیومی برای کابل‌های آلومینیومی به کار می‌رود و سبک‌تر از کابلشو مسی است. کابلشو بی متال برای اتصال کابل‌های آلومینیومی به شینه‌های مسی مناسب است. در نهایت کابلشو لحیمی یک اتصال پایدار و غیرقابل جدا شدن را تأمین می‌کند و برای کابل‌هایی که نیاز به تغییر مکان دارند مفید است. کابلشو اتصالات الکتریکی را از خطراتی مانند جرقه زدن، گرم شدن و آتش سوزی محافظت می‌کند.

کابلشو سایز 25 سوراخ 8 (8-25)

کابلشو سایز 25 سوراخ 8

کابلشو 8-25 از فلز مس ساخته شد است و برای اتصال کابل‌های مسی مناسب می‌باشد. عدد اول یعنی 25 به سایز ورودی سیم اشاره دارد و عدد دوم یعنی 8 قطر سوراخ کابلشو است و این ابعاد به میلی متر است. کابلشو مسی از مطمئن‌ترین کابلشوها می‌باشد که دارای استاندارد DIN 46235 بوده و درصد خلوص آن 99.5 است. پس از پرس خورن نوک کابلشو، سوراخی در آن ایجاد می‌شود و در نهایت برای جلوگیری از سولفات شدن، آبکاری می‌شود. کابلشو یک وسیله‌ی مطمئن جهت برقراری اتصال کابل‌ها می‌باشد که خطراتی مانند جرقه زدن و آتش سوزی را ندارد. برای اتصال کابلشو به کابل ابتدا باید سر لخت کابل را داخل کابلشو قرار داد، سپس باید کابلشو را پرس کرد. در نهایت با چسب برق و شیرینگ قسمت پرس خورده عایق می‌شود.

در برخی موارد ممکن است از کابلشو مسی فقط جهت کاهش سایز کابل استفاده کرد. کابلشو مسی خود به چند نوع ساده، زاویه‌دار، دوسوراخه، چهارسوراخه، پیچی، آلومینیومی، بی متال DTL1 و بی متال DTL2 تقسیم می‌شود. کابلشوها از طریق دستگاه‌های پرس که می‌تواند به صورت دستی، شارژی وهیدرولیک باشد به کابل متصل می‌شود.

خرید کابلشو 8-25

هنگام خرید کابلشو حتماً باید استانداردهای آن را بررسی کنید، چراکه استفاده از کابلشوهای غیراستاندارد سبب ایجاد خسارت و آتش‌سوزی خواهد شد. همانطور که گفته شد جنس کابلشوها متفاوت است و هرکدام برای اتصال به کابل‌های مشخصی هستند. همچنین کابلشوها در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. بنابراین باید متناسب با شرایط خود کابلشو را خریداری کنید.

مزایای کابلشو مسی

کابلشو مسی از پرکاربردترین کابلشوها می‌باشد که دارای مزیت‌های زیر است:

  • رسانای قوی: کابلشو مسی یک رسانای الکتریکی قوی است و انرژی کمتری نسبت به کابلشو آلومینیومی اتلاف می‌کند.
  • انعطاف‌پذیری بالا: کابلشو مسی خاصیت الاستیک بیشتری دارد و به راحتی شکل داده می‌شود.
  • مقاومت در برابر خوردگی و فرسایش: کابلشو مسی آبکاری شده است و در مقابل اکسیداسیون و خوردگی مقاوم است که باعث می‌شود طول عمر بالایی داشته باشد.
  • ظرفیت بار بیشتر: کابلشو مسی جریان برق بیشتری هدایت می‌کند و از گرم شدن و آتش سوزی محافظت می‌کند.

جمع بندی

در گذشته برای محکم کردن اتصال سیم‌ها از چسب برق استفاده می‌شد که خطرات فراوانی داشت. کابلشو مسی قطعه‌ای کاربردی و مهم بوده که امروزه در طیف گسترده‌ای از صنایع برق مورد استفاده قرار می‌گیرد. کابلشو مسی یک رسانای قوی است و در ایجاد یک اتصال الکتریکی مطمئن و ایمن در کابل‌ها نقش مهمی دارد. کابلشو مسی با جلوگیری از قطع جریان الکتریکی، یک اتصال پایدار را فراهم می‌کند. بنابراین برای ایمن کردن اتصالات خود و جلوگیری از هرگونه خسارات کابلشو مسی بهترین پیشنهاد می‌باشد، پس برای خرید آن درنگ نکنید.


نقاط قوت
  • درصد خلوص بالا
  • رسانای قوی

0 دیدگاه برای کابلشو سایز 25 سوراخ 8 (8-25)



دیدگاه خود را بنویسید      لغو پاسخ

*