کلید حرارتی ال اس MMS-32S 1A

MMS-32S 1A SL thermal switches        برند: ال اس - LS دسته: کلید حرارتی MPCB , کلید حرارتی ال اس
  • تنظیم جریان: 1 ~ 0.63 آمپر
  • کلید حرارتی 1 آمپر LS با قدرت قطع 100KA
  • این کلید حرارتی برای حفاظت از موتور سه فاز 380 ولت با توان حداکثر 15 کیلووات

1,700,000 تومان

مقایسه

کلید حرارتی :

محصولات کلید حرارتی تجهیزات حفاظتی تشکیل شده از فیوز مینیاتوری و بیمتال هستند که با این قطعه می‌توانیم موتور را در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار به صورت همزمان حفاظت کنیم. کلید‌های حرارتی در صورت به وجود آمدن اتصال کوتاه یا اضافه بار الکترو موتور را از منبع قطع می‌کند.

کلید‌های حرارتی یا به عبارت دیگر کلید‌های محافظ موتور که در اصطلاح تخصصی به کلید‌های MPCB نیز معروف هستند، از جمله کلید‌هایی هستند که قابل قطع زیر بار هستند و برای روشن و خاموش کردن الکترو موتور‌های سه فاز مورد استفاده قرار میگیرد.

اساس کار کلید حرارتی

اساس کار این کلید بر پایه اختلاف ضریب انبساط طولی دو فلز به کار رفته است بدین معنا که بر اثر عبور جریان از بی متال ،دو فلز گرم می شوند و طول آنها افزایش می یابد. از آن جایی که ضریب انبساط طولی یکی از فلزات بیشتر از دیگری است . دو فلز با هم به سمت فلزی که ضریب انبسا ط طولی کمتری دارد خم می شود .در نتیجه مسیر عبور جریان کنتاکتها باز و مدار قطع می شود. در کنار کلید های حرارتی، تجهیزات کمکی ، شامل کنتاکت های کمکی ، کنتاکت های خطا ، بوبین شنت و بوبین آندر ولتاژ استفاده می شود. با توجه به این که این کلیدها قابلیت حفاظت اتصال کوتاه را دارند در نتیجه دارای قدرت قطع های اتصال کوتاه متفاوت بسته به رنج جریانی کاری می باشند.

قابلیت‌های کلید حرارتی

بهترین و مطمئن‌ترین محافظ الکتروموتورها، کلیدهای حرارتی هستند. دلیل این ادعا این است که کلید حرارتی این قابلیت را دارد که مدار قدرت را بدون فرمان دادن به کنتاکتور مستقیماً قطع کند. از دیگر قابلیت‌های کلید حرارتی می‌توان به قطع و وصل در زیر بار و قابلیت نصب روی ریل  اشاره کرد. تنظیم دقیق جریان در یک بازه نیز از قابلیت‌هایی است که می‌توان به کلیدهای حرارتی اختصاص داد.

تفاوت کلید حرارتی با بی متال 

کلید حرارتی MPCB و بی متال از نظر کارایی تقریبا شبیه به هم هستند و وظیفه هردو حافظت در برابر تجهیزات صنعتی است ولی دو تفاوت اصلی با آنها داشته و از نظر عملکرد بهتر از بی متال ها می باشد و ضریب امنیت بیشتری دارد، این دو تفاوت یکی در مورد قطع موتور بوده که در بی متال ها مدار فرمان را قطع می کند و در مورد کلید حرارتی مستقیما سه فاز مدار قدرت را قطع کرده و باعث قطع موتور می شود و مورد دوم در این است که کلید حرارتی هم در جهت حفاظت از مدار در مقابل جریان حرارتی بوده و هم در هنگام جریان مغناطیسی می باشد ولی بی متال فقط جریان حرارتی را محافظت می کند. در واقع در اثر اضافه بار و داغ شدن موتور جریان حرارتی آن بالا رفته و در اثر اتصال کوتاه و یا اتصال با بدنه جریان مغناطیسی موتور بالا می رود و کلید حرارتی می تواند از موتور در مقابل هر دوی این موارد محافظت کند.

مشخصات کلید حرارتی

  • دارای شستی قطع و وصل یا کلید ۰ و ۱ می‌باشند (برای کنترل دستی).
  • مانند بیمتال‌ها دارای درجه تنظیم جریان می‌باشد (درجه آن را معمولاً ۱۰ درصد بیشتر از جریان نامی موتور تنظیم می‌کنند).
  • دارای کلید تست، برای تست سالم بودن کلیدمی باشند.
  • دارای ۳ فاز قدرت است (ورودی به برق و خروجی آن به موتو وصل می‌شود).

کلید حرارتی LS

کلید حرارتی LS با نام MMS یا به طور کامل Manual Motor Starter و سری تجاری MMS Meta-MEC عرضه شده است. این کلید حرارتی به عنوان راه انداز و محافظ موتور به کار می رود و در چندین سری ارائه می شود که سه سری MMS32S و MMS63S و MMS100S در ایران موجود هستند.

انواع کلید حرارتی LS سری MMS Meta-MEC برای تعویض و محافظت از موتور های القایی سه فاز تا رنج 45 کیلووات در 400 ولت و برای بارهای تا جریان نامی 100 آمپر مناسب هستند.

 

 مشخصات کلید حرارتی 1 آمپر LS مدل MMS-32S-1

کلید حرارتی 1 آمپر LS مدل MMS-32 دارای بازه جریانی 0.63 تا 1 آمپر است. این کلید حرارتی برای حفاظت از موتور سه فاز 380 ولت با توان حداکثر 0.25 کیلووات مناسب می‌باشد.

کلید حرارتی ال اس 1 آمپر یکی از کلیدهای حرارتی تولید شرکت LS می‌باشد که دارای رنج جریانی از 0.63 آمپر تا 1 آمپر است. این کلید که از تیپ MMS-32 می باشد در بازه دمایی 60~ 20- درجه سانتی گراد قادر به کارکرد صحیح می باشد. ولتاژ نامی Ue که کنتاکت‌ها در شرایط عادی تحمل می‌کنند 690 ولت و ولتاژ عایق کنتاکت‌ها Ui نیز برابر 690 ولت می‌باشد. حداکثر پيک ولتاژ لحظه‌ای كه کلید حرارتی بدون آسیب می‌توان تحمل كند Uimp برابر 6 کیلوولت است. عمر مکانیکی ( کلید حرارتی به صورت دستی قطع و وصل شود) و عمر الکتریکی (کلید حرارتی به دلیل اضافه بار یا اضافه جریان قطع شود) باهم برابر و 100000 دفعه می‌باشد. حداکثر تعداد دفعات قطع و وصل در یک ساعت طبق کاتالوگ نباید از 25 بار تجاوز کند.

بیشترین مقدار جریان اتصال کوتاهی که کلید توانایی قطع در شرایط اتصال کوتاه را دارد و کلید تنها یک‌بار بدون اینکه آسیبی ببیند قادر به قطع آن می‌باشد و برای دفعات بعدی نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد (ICU) و همچنین بیشترین مقدار جریان اتصال کوتاهی که کلید توانایی قطع در شرایط اتصال کوتاه را دارد ولی کلید به‌دفعات قادر به قطع آن است، بدون اینکه آسیبی ببیند و یا نیاز به تعویض آن باشد (ICS)  در این نوع باهم برابر و مقدار آن برابر 100000 آمپر می‌باشد. از تجهیزات جانبی این کلید حرارتی می توان به کنتاکت های کمکی باز و بسته، کنتاکت آلارم، رله شنت تریپ و قطع کننده آندر ولتاژ اشاره کرد.

رنج جریان کلید حرارتی ال اس سری MMS 32S

0.63———1 آمپر
1———1.6 آمپر
1.6———2.5 آمپر
2.5———4 آمپر
4———6 آمپر
5———8 آمپر
6 ———10 آمپر
9———13 آمپر
11———17 آمپر
14———22 آمپر
18———26 آمپر
22———32 آمپر

ابعاد کلید حرارتی 1 آمپر LS مدل MMS-32S-1

عرض

  • 32 آمپر: 45 میلی متر
  • 63 آمپر: 55 میلی متر
  • 100 آمپر: 70 میلی متر


براساس سازنده کلید حرارتی

کلید حرارتی ال اس - LS

جریان کلید حرارتی

زیر 3 آمپر

0 دیدگاه برای کلید حرارتی ال اس MMS-32S 1A



دیدگاه خود را بنویسید      لغو پاسخ

*