رله کنترل فاز میکرو مکس (تک فاز) TELE-101-MAX

Micro Max phase control relay (single phase) TELE-101-MAX دسته: رله و کارت رله , سوپر کنترل فاز
  • رله کنترل فاز میکرو مکس
  • مدل tele-101max
  • دارای یک سال گارانتی
  • ساخت کشور ایران

290,000 تومان

مقایسه

رله کنترل فاز :

رله کنترل فاز دستگاهی است جهت کنترل و حفاظت برق ، در مقابل نوسانات افزایش ولتاژ ، عدم تقارن فاز ها و جابجایی غاز ها ، کم شدن ولتاژ میباشد.که در هر یک از اختلالات موجود را با نشانگر مخصوص خود بر روی دستگاه نیز اعلام میدارد . 

رله کنترل فازمیکرو مکس مدل TELE-101-MAX از با کیفیت ترین رله کنترل های موجود در بازار میباشد که توسط شرکت آسام کالا با پایین ترین قیمت بازار نیز ارائه میشود شما عزیزان میتوانید با ما تماس بگیرید و محصول مورد نیاز خود را در کوتاه ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

موارد استفاده از رله کنترل فاز TELE-101-MAX :

  • قطع فاز
  • جابجایی فازها
  • افزایش/کاهش بیش از حد مجاز ولتاژ شبکه
  • عدم تقارن بیش از حد ولتاژ سه فاز
  • شوک های ناشی از قطع و وصل متوالی برق
  • کنترل خطوط شبکه های سه فاز در مقابل اختلالات ایجاد شده

اصول کار رله کنترل فاز:

بعد از وصل شدن سه فاز و نول به ترمینال های L1,L2,L3 و MP  و درصورت مناسب بودن ولتاژها و همچنین صحیح بودن ترتیب فازها چراغ U به تنهایی روشن شده و بعد از زمان انتظار با روشن شدن چراغ R کنتاکت 15 به 16 قطع و به 18 وصل شده و اجازه عمل به کنتاکتور اصلی را صادر می کند.

در صورت بروز هرگونه اشکال در شبکه مانند دو فاز شدن، جابجایی فاز، افزایش یا کاهش بیش از حد ولتاژ، چراغ های خطای مربوطه رئشن شده ئ با خاموش شدن چراغ خروجی R رله داخلی قطع می شود و به کنتاکتور اصلی فرمان قطع می دهد.

اعلام خطای فاز و جابجایی فاز به صورت مشترک با نشانگر P و اعلام خطای افزایش و کاهش ولتاژ با نشانگرهای >U و <U صورت می پذیرد.

طریقه نصب:

ترمینالهای L1,L2,L3 این رله کنترل فاز از سه فاز ورودی کنتاکتور تغذیه می شود.

ترمینال MP به نول متصل می باشد. دقت شود نول تابلو حتما به نول شبکه و صفر ترانسفورماتور پست متصل باشد. زیرا خطای نول باعث عدم دقت کنترل فاز می باشد.

کنتاکت 15 و 18 رله کنترل فاز شستی استپ کنتاکت بی متال یا کنترل بار بصورت سری در مدار تغذیه بوبین کنتاکتور قرار می گیرد.

بعد از نصب در صورت مناسب بودن ولتاژ ها اگر چراغ سیگنال P روشن شود حاکی از جابجا بسته شدن فازها می باشد. در این صورت کافی است جای دوفاز را بروی کنترل فاز عوض نموده تا رله کار عادی خود را شروع نماید.

تنظیم:

دو دکمه تنظیم بروی کنترل فاز کتابی در قرار گرفته است.

زمان عکس العمل: با این ولوم می توان زمان تاخیر در قطع را از 1 الی 15 ثانیه تنظیم نمود. این ولوم برای پوشش دادن زمان استارت و جلوگیری از عمل رله در مواقع ناخواسته بکار می رود.

حساسیت قطع فاز: با این ولوم میتوان میزان نا متقارنی و ولتاژ برگشت را جهت قطع خروجی انتخاب نمود.

در اکثر موارد حساسیت بین 15 الی 20 درصد مناسب می باشد. در موتورهایی که ولتاژ برگشت زیادی دارند می توان از حساسیت 5% استفاده نمود و در صورتی که از عدم تقارن ولتاژ موجود در شبکه مزاحم عمل رله باشد می توان از حساسیت های 25% الی 30% استفاده نمود.

برای اطمینان از تنطیم درست تنظیم رله می توان هنگام کارکرد موتور با قطع یکی فیوز شبکه را دو فاز نمود و عملکرد کنترل فاز را مشاهده نمود.

مجموعه ی آسام کالا در تلاش است که با کیفیت ترین محصولات الکتریکی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد .هدف ما جلب رضایت مشتریان عزیز میباشد همین حالا با ما تماس بگیرید و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید

 


براساس سازنده -

میکرومکس

0 دیدگاه برای رله کنترل فاز میکرو مکس (تک فاز) TELE-101-MAX



دیدگاه خود را بنویسید      لغو پاسخ

*