کنتاکتور کره ای هیوندای HGC 400 بوبین 220 ولت AC

MC Hyundai AC HGC 400 22NS X 400 A 220KW        برند: هیوندای - Hyundai دسته: کنتاکتور , کنتاکتور هیوندای

کنتاکتور هیوندا HGC 400 بوبین 220 ولت با توان 220KW

کنتاکتور HYUNDAI طی همین ۱۰ سال اخیر در شکل و کیفیت خود تغییرات بسیار زیادی را اعمال کرده مدل های قدیمی HYUNDAI به رنگ سفید و به لحاظ اندازه و ظاهر بسیار شبیه به کنتاکتورهای LS یا LG قدیم بودند در حدود سال ۲۰۱2 این شرکت مدل و رنگ و ظاهر کنتاکتورهای خود را تغییر داد و رنگ کنتاکتورها از سفید به مشکی تغییر کرد و ظاهر انها کمی زیباتر شد و به لحاظ ظاهری با کنتاکتورهای  LSفاصله زیادی گرفتند و از نظر فنی بوبین انها در رنج های بالاتر از 110 ولت تا 220 ولت را ساپورت میکرد. اما شرکتHYUNDAI  بار دیگر در سال ۲۰۱۶  تغییرات جدی دیگری را نیز به لحاظ فنی و ظاهری اعمال کرد که از نظر فنی بسیار مثبت و به لحاظ ظاهری زیباتر شدند.

نکته مثبت تغییرات فنی دو سو شدن ترمینال های بوبین در دو قسمت بالا و پایین کنتاکتور بود که تغییر کارامدی محسوب میشود تغییر فنی دیگر انتقال تیغه های کمکی از کنار به بالای کنتاکتور بود که این تغییر نیز بسیار مورد توجه دوستان و همکاران محترم قرار گرفته است. در حوزه شکل ظاهری شرکتHYUNDAI  سعی بسیار زیادی در راستای هر چه زیباتر شدن کنتاکتور ها کرد که ماحصل ان شکل زیبای کنتاکتورها در حال حاضر است که ترکیب بسیار زیبا سفید و مشکی در این مدل های جدید بی نظیر است.

بررسی اجمالی  کنتاکتور HYUNDAI

با بررسی روی انواع کنتاکتورها و بالاخص کنتاکتور هیوندای به این نتیجه میرسیم که اگر این برند مورد توجه اکثر مهندسین و برق کاران و ماشین سازان کشور قرار گرفته بی دلیل نبوده حتی ۵ برابر شدن قیمت کنتاکتور هیوندای در سال ۹۷ نیز از اعتبار این کنتاکتور نکاهیده، البته باید این را نیز متذکر شویم که دیگر برند های معروف کنتاکتور مثل ال اس یا اشنایدر هم شامل افزایش وحشتناک قیمت ها شدند و این موضوع فقط مختص کنتاکتور هیوندای نیست.

با این حال این نکته خالی از لطف نیست که کنتاکتورهای برند HYUNDAI نه فقط در ایران بلکه در کل دنیا یکی از پرفروش ترین کنتاکتورهای دنیاست و حتی در بعضی از کشورها از رقیب قدیمی خود یعنی LS  نیز پیشی گرفته است.

 

مزیت

  • زیبا بودن  کنتاکتورHGC 400  HYUNDAI
  • ارزان بودن کنتاکتور HYUNDAI به نسبت مدلهای مشابه اروپایی مثل SCHNIDER
  • در دسترس بودن محصولات HYUNDAI در کشور ما ایران

 

معایب

  1. تغییر ظاهر و تیپ و مدل های کنتاکتور HYUNDAI تقریبا هر ۴ سال یک بار
  2. خرابی بوبین و باد کرد ان و قفل شدن تیغه ها در جاهایی که قطع و وصل بالایی دارند.

 

شکل ظاهری

در کنتاکتور 400 آمپر هیوندای همانطور که از نامش مشخص است جریان نامی حداکثری عبوری از آن باید 400 آمپر باشد. پس در شکل ظاهری از رنج های دیگر کوچکتر است. البته با رنجهای 265 و 225 در یک تیپ و اندازه قرار دارند و بیمتال های نصب شونده آنها با هم مشترک است و البته همانند سایر کنتاکتور های تیپ جدید هیوندای ، کنتاکتور HGC 400 HYUNDAI هم در ۲ جهت ترمینال بوبین دارد و کنتاکت های فرمان آن روی کنتاکتور است.

 

کنتاکتور 400 آمپر هیوندای

 

سخن آخر درباب کنتاکتور HYUNDAI

در باب کنتاکتور هیوندای HGC 400 HYUNDAI میتوان گفت بیشتر در تابلو ها از این کنتاکتور برای فرمان استفاده میشود کما اینکه شرکت هیوندای در لیست تولیدات خود کنتاکتور مخصوص فرمان را نیز دارد اما بهرحال این کنتاکتور هم بدلیل جریان پایین در حالت فرمان نیز استفاده میشود و اگر بخواهیم مصرف قدرت از کنتاکتور HGC 400 هیوندای بکنیم باید راه اندازی موتور های کوچک را با این کنتاکتور انجام دهیم.

مثلا راه اندازی الکتروموتور های زیر 2.2KW و یا موتور های کوچک تکفاز و همچنین از این کنتاکتور میتوان برای راه اندازی المنت های کوچک زیر 1000W استفاده کرد. این نکته قابل توجه است که بدلیل همزمانی استفاده از این کنتاکتور در مدارات فرمان و قدرت فروش این کنتاکتور ها بسیار پر فروش هستند.


براساس سازنده -

هیوندا

نوع قطعه

کنتاکتور سه فاز

ولتاژ بوبین AC و DC

220V AC

وضعیت کنتاکت کمکی

2NO+2NC

0 دیدگاه برای کنتاکتور کره ای هیوندای HGC 400 بوبین 220 ولت AC



دیدگاه خود را بنویسید      لغو پاسخ

*