رله برد 2 کانال 16 آمپر 220 ولت R&P

R&P 2 Channel Relay Board 220V دسته: رله و کارت رله , کارت رله یا رله برد PLC Relay Board
  • کد فنی: RB-220VAC-2R
  • ولتاژ ورودی: 220V AC
  • ولتاژ خروجی: 240VAC/30VDC
  • جریان خروجی قابل تحمل: 16 آمپر
470,000 تومان
تاریخ بروزرسانی : یکشنبه, 18 شهریور 1403
موجود است
آماده ارسال

تحویل اکسپرس

پرداخت در محل

ضمانت اصل بودن

ارسال به تمام نقاط

ضمانت بازگشت

کارت رله یا رله برد، یک برد الکترونیکی است که تعدادی رله روی آن تعبیه شده است. این کارت‌ها در تابلوهای برق و مدارهای اتوماسیون استفاده می‌شوند و به منظور کاهش سیم کشی و هزینه‌ها طراحی شده‌اند. کارت رله ها کاربردهای فراوانی در اتوماسیون صنعتی، سیستم‌های کنترل روشنایی، سیستم‌های حفاظتی، خودروسازی، مخابرات و غیره دارند. در اتوماسیون صنعتی از این محصول برای اتصال به PLC استفاده می‌شود.

رله برد 2 کانال R&P دارای ولتاژ بوبین 220V AC است و خروجی آن 240V AC/30V DC می‌باشد. رله‌های این رله برد تک کنتاکت 16 آمپر بوده که بر روی سوکت می‌باشند و به راحتی می‌توان آن‌ها را از روی سوکت تعویض نمود. این رله برد مناسب برای استفاده در انواع تابلوهای مدار فرمان صنعتی می‌باشد و ورودی برای تحریک دستی رله‌ها دارد. در واقع برای هر رله یک ترمینال وجود دارد و در صورتی که ترمینال را با ورودی 24 ولت تحریک نمایید رله مربوطه وصل شده و اولویت فرمان رله با ترمینال می‌باشد.

رله برد 2 کانال 16 آمپر 220 ولت RB-220VAC-4R

کارت رله R&P قابلیت اتصال به PLC هایی با خروجی PNP و NPN و خروجی رله‌ای را دارا می‌باشد. رله های آن OMRON اصل بوده که از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشند. از مزیت‌های کارت رله های فرمان مستقیم ساده بودن کار با آن‌ها می‌باشد، ولی به ازای هر رله یک خروجی از PLC را اشغال می‌نمایند. در صورتی که با کارت رله‌های مدباس تنها با دو سیم می‌توان به تعداد بالایی از رله ها فرمان داد، اما کار کردن با آن ها نیاز به اطلاعات فنی بالا دارد.

کارت رله چیست؟

کارت رله شامل تعدادی رله می‌باشد که روی یک برد الکترونیکی قرار گرفته‌اند و می‌توانند با دریافت فرمان، قطع و وصل شوند. از کارت رله برای کاربردهای مختلفی در اتوماسیون صنعتی استفاده می‌شود، مانند اتصال به PLC .PLC ها می‌توانند دارای دو نوع خروجی رله ای و ترانزیستوری باشند. خروجی‌های رله‌ای قابلیت سوئیچ زنی (قطع و وصل) با آمپر بالا (2، 5 و 10 آمپر) و تعداد قطع و وصل پایین را دارند.

برای ایزوله کردن خروجی‌های PLC رله‌ای از مصرف کننده می‌توان از کارت رله استفاده نمود تا اگر اتصالی و یا مشکلی در مصرف کننده به وجود آمد، به خروجی PLC صدمه نزند. همچنین اگر قرار باشد به یک خروجی ترانریستوری یک مصرف کننده با آمپر بالا مانند کنتاکتور، المنت یا ... وصل کنیم، برای این موارد حتماً نیاز به استفاده از رله توصیه می‌شود.

انتخاب رله برد مناسب

برای انتخاب رله برد مناسب، ابتدا نوع رله خود را مشخص کنید. رله های مختلفی مانند رله مغناطیسی و مکانیکی هستند. برای مثال برای رله های مکانیکی باید از رله بردهای چند کنتاکت استفاده کرد. همچنین توان و ولتاژ رله برد را نیز بررسی کنید که امکان کنترل بار مورد نظر را داشته باشد. از دیگر مواردی که باید بررسی کنید تعداد ورودی و خروجی و تعداد کانال‌هاست. تحریک رله برد نیز باید بررسی شود که از نوع PNP است یا NPN. نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید فاصله بین رله‌ها می‌باشد که این فاصله نباید خیلی کم باشد، چراکه باعث قوس مغناطیسی و سوختن رله برد خواهد شد. در نهایت پس از بررسی مشخصات فنی آن و اطمینان از مطابقت آن با دستگاه مورد نظرتان، یک رله برد باکیفیت با قیمت مناسب انتخاب کنید. رله‌ بردهای R&P از باکیفیت‌ترین رله بردهای موجود در بازار است و قیمت مناسبی نیز دارد.


اطلاعاتی وارد نشده است

0 دیدگاه برای رله برد 2 کانال 16 آمپر 220 ولت R&P



دیدگاه خود را بنویسید      لغو پاسخ

*