اسپیندل موتور 2.2 کیلووات اچ کیو ام 18000RPM هوا خنک

HQM Spindle Motor 2.2KW 18000RPM دسته: کنترل حرکت , اسپیندل موتور

اسپیندل موتور یک موتور الکتریکی با دقت بالا و قابلیت اطمینان است که برای چرخش شفت به خصوص در ماشین‌های CNC استفاده می‌شود. اسپیندل موتور معمولا سرعت‌های بالایی دارند و بلبرینگ سرامیکی در آن استفاده می‌شود. از ویژگی‌های ساختاری اسپیندل موتورها نسبت به سایر موتورهای الکتریکی می‌توان به سنکرون بودن روتور اسپیندل اشاره کرد. اسپیندل موتورها را می‌توان بر اساس روش خنک کاری، نوع تعویض ابزار، نوع بیرینگ دسته بندی کرد. بر اساس روش خنک کاری، به دو نوع آب خنک و هوا خنک تقسیم می‌شوند. بر اساس نوع تعویض ابزار، به دو نوع اتوماتیک و دستی، بر اساس نوع محرک به چهار نوع تسمه‌ای، کوپل مستقیم، گیربکسی و یکپارچه تقسیم می‌شوند و بر اساس نوع بیرینگ به دو نوع سرامیکی و فلزی تقسیم می‌شوند. اسپیندل موتور 2.2 کیلووات اچ کیو ام 18000RPM از نوع هوا خنک می‌باشد. این نوع اسپیندل HQM با استفاده از فن و جریان هوا خنک می‌شود.

اسپیندل موتور 2.2 کیلووات اچ کیو ام 18000RPM هوا خنک

این اسپیندل موتور اچ کیو ام که از نوع هواخنک می‌باشد دارای ولتاژ ورودی 220 ولت و سرعت 18000 دور در دقیقه می‌باشد. سرعت اسپیندل از ویژگی‌های مهم آن است که باید با توجه به نیاز خود به آن توجه کنید. اسپیندل موتور HQM ساخت کشور چین می‌باشد که کیفیت بالا، قیمت مناسب و طراحی زیبایی دارد.

مشخصات فنی اسپیندل موتور 2.2 کیلووات HQM هوا خنک

  • توان: 2.2KW یا 2200 وات
  • سرعت: 18000 دور در دقیقه
  • ولتاژ: 220 ولت
  • فرکانس: 300 هرتز
  • کولت: ER25

نحوه عملکرد اسپیندل هوا خنک

همانطور که گفته شد این نوع اسپیندل با استفاده از فن و جریان هوا خنک می‌شود. این روش دارای مزایایی مانند هزینه کمتر، نصب آسان، عدم نیاز به سیستم آب خنک کننده و تعمیر و نگهداری ساده است. در این نوع اسپیندل فن در بالای شفت چرخنده قرار دارد و با چرخش اسپیندل، هوا را به سمت بیرون می‌فرستد. این هوا باعث می‌شود که گرمای ایجاد شده در اسپیندل از بین برود و دمای آن کاهش یابد. البته باید توجه داشت که این روش فقط برای اسپیندل‌های با توان کم و متوسط مناسب است و برای اسپیندل‌های با توان بالا، روش آب خنک کارایی بیشتری دارد.

کولت (Collet) چیست؟

کولت یک قطعه مهم در ابزارآلات برش مانند اسپیندل است که از آن به عنوان یک ابزار نگهدارنده استفاده می‌شود. وظیفه اصلی کولت نگه داشتن محکم ابزارهایی مانند مته در سر جای خود و اتصال ابزار به شفت موتور می‌باشد. عملکرد کولت همانند سه نظام در دریل می‌باشد. اجزای اصلی کولت شامل بدنه، فشنگی کولت، مهره کولت می‌شوند. کولت‌ها در انواع محتلفی مانند ER8 ،ER11 ،ER16 ،ER20 ،ER25 و ER32 وجود دارند که با توجه به ابزار مورد استفاده از آن‌ها استفاده می‌شود. کولت‌های دستگاه تراش از دو بخش فشنگی و گیره فشنگی تشکیل شده‌اند و بر روی ماشین‌های تراشکاری به یکدیگر اتصال داده می‌شوند. کولت اسپیندل برای نگه داشتن ابزارهای برشی در اسپیندل استفاده می‌شود تا عملیات برش کاری دستگاه‌های سی ان سی انجام شود. کولت اسپیندل شفت اسپیندل را به صورت هم مرکز به ابزارگیر وصل می‌کند.

کاربردهای اسپیندل موتور

اسپیندل موتور کاربردهای زیادی در صنعت CNC دارد مانند:

  • صنایع برش و حکاکی: برای برش و حکاکی دقیق و سریع مواد مختلف مانند فلزات، چوب، پلاستیک و غیره
  • صنایع مبلمان: برای برش و حکاکی چوب و موارد دیگر در ساخت مبلمان
  • صنایع تولید نمونه: برای تولید نمونه‌ها و پروتوتایپ‌ها در صنایع مختلف مانند خودروسازی، هواپیماسازی و غیره
  • صنایع هنری: برای برش و حکاکی برای صنایع هنری و تزئینات

خرید اسپیندل موتور اچ کیو ام

  • خرید اسپیندل موتور اچ کیو ام نیاز به توجه چند نکته مهم دارد که آن‌ها را بررسی خواهیم کرد:
  • توان و سرعت چرخش
  • روش خنک کاری موتور را بر اساس توان، دما و نویز انتخاب کنید.
  • نوع تعویض ابزار: اسپیندل‌های با قابلیت تعویض ابزار اتوماتیک، برای کارهایی که نیاز به تعویض ابزار در طول فرایند است مناسب می‌باشند.
  • نوع محرک و نوع بیرینگ: اسپیندل‌های با محرک یکپارچه و بیرینگ سرامیکی دقت و بازده بالاتری دارند.
  • کیفیت و گارانتی محصول

  جمع بندی

اسپیندل موتور از قطعات مهم و کاربردی در صنعت CNC می‌باشد که هرچه سرعت دوران آن بالاتر باشد دقت کار نیز بالاتر می‌رود. اسپیندل موتور اچ کیو ام یک برند چینی است و در توان‌های مختلفی تولید شده است. اسپیندل موتور 2.2 کیلووات اچ کیو ام 18000RPM هوا خنک بر خلاف آب خنک نیاز به سیستم مجزا خنک کاری ندارد و فرایند خنک کاری توسط پروانه تعبیه شده در قسمت انتهایی موتور انجام می‌شود. فروشگاه آسام کالا انواع محصولات اتوماسیون صنعتی نظیر کنترل حرکت را تأمین می‌کند. در صورت نیاز به خرید و یا مشاوره می‌توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.


بر اساس برند اسپیندل

اسپیندل موتور HQM

نوع اسپیندل

هوا خنک

کولت

ER25

توان

2200 وات

ولتاژ

220 ولت

سرعت

18000 دور دقیقه

شرکت سازنده

HQM

کشور سازنده

چین

0 دیدگاه برای اسپیندل موتور 2.2 کیلووات اچ کیو ام 18000RPM هوا خنک



دیدگاه خود را بنویسید      لغو پاسخ

*