گیربکس خورشیدی دنده مورب HQM مدل SE120-03-24

HQM PLANETARY GEARBOX SE120-03-24 دسته: کنترل حرکت , گیربکس خورشیدی سروو موتور , گیربکس خورشیدی سروو موتور HQM
  • مدل : SE120-03-24
  • سایز فلنج : 120 میلیمتر
  • نسبت تبدیل 1 به 3
  • شفت ورودی : 24 میلیمتر
  • شفت خروجی : 32 میلیمتر
  • فلنج گرد

17,250,000 تومان

مقایسه

گیربکس خورشیدی دنده مورب HQM مدل SE120-03-24

گیربکس خورشیدی HQM مدل SE120-03-24 دارای دنده های مورب و سایز فلنج 120 به شکل گرد می باشد. گیربکس خورشیدی از تجهیزات کنترل حرکت محسوب شده و برند HQM ساخت کشور چین است. از گیربکس خورشیدی جهت انتقال بیشترین گشتاور در کمترین حجم ممکن استفاده می شود. دلیل نامگذاری این قطعه به نحوه قرار گرفتن چرخ دنده ها در ساختار آن و شکل حرکت آنها برمی گردد. به این صورت است که درون آن یک چرخ دنده مرکزی (خورشیدی) با چند چرخ دنده هرزگرد سیاره ای روی یک محفظه نصب شده و توسط یک رینگ خارجی احاطه شده اند.

 

اجزای اصلی یک گیربکس خورشیدی عبارتند از :

  1. چرخ دنده ی مرکزی (خورشیدی)

  2. چرخ دنده پینیون (سیاره ای)

  3. محفظه یا قفسه که چرخ دنده ها بر روی آن قرار گرفته اند.

  4. رینگ خارجی که تمام اجزای گیربکس را احاطه کرده است.

از اصلی ترین وظایف گیربکس خورشیدی HQM، افزایش گشتاور است. اگر اندازه شعاع چرخ دنده متحرک (بزرگ تر) را به اندازه شعاع چرخ دنده ی محرک (کوچک تر) تقسیم کنیم عددی به دست می آید که به آن نسبت تبدیل می گویند. نسبت تبدیل از مهم ترین مشخصه های یک گیربکس به شمار می رود و بدیهی است که هر چه نسبت تبدیل بزرگتر باشد، گشتاور خروجی بیشتری خواهیم داشت. همچنین این گیربکس در انواع صنایع از جمله تیکنر صنایع آب و فاضلاب، میكسر صنایع معدنی و قیر، خطوط کارخانجات فولاد نظیر نورد فولاد، توربین‌های بادی، آسیاب‌ های خردكن مواد معدنی، بال‌ میل سیمان و صنایع وابسته، وینچ‌ های كشنده، خطوط رولینگ، نوار نقاله و حمل و نقل، انواع کانوایر و بچینگ، صنایع بسته‌ بندی، صنایع غذایی و کشاورزی، صنایع شیمیایی و پلاستیک، شیشه و سرامیک، صنایع چوب و کاغذسازی و خطوط وابسته مورد استفاده قرار می گیرد.

ابعاد گیربکس SE120-03-24 :

عملکرد گیربکس خورشیدی چگونه است؟

از متداول ترین و کاربردی ترین گیربکس ها، گیربکس خورشیدی می باشد که امروزه در بسیاری از صنایع جایگزین گیربکس های معمولی شده اند. دلیل این استفاده گسترده مزایای این گیربکس نسبت به گیربکس های معمولی است که از جمله آن ها می توان به ابعاد کوچک تر و نسبت تبدیل بیشتر اشاره کرد. در گیربکس خورشیدی با چرخش چرخ دنده ی مرکزی که به آن چرخ دنده خورشیدی می گویند، چرخ دنده های سیاره ای که به یکدیگر متصل هستند نیز به چرخش در می آیند که به دنبال آن چرخ دنده حلقه ای خارجی که شعاع بیشتری نسبت به سایر چرخ دنده ها دارند به گردش در می آید. افزایش نسبت تبدیل در این نوع از گیربکس ها به دلیل مکانیزم به کار رفته در آن به مراتب از گیربکس های معمولی بیشتر خواهد بود. گیربکس های خورشیدی در گیربکس های اتوماتیک خودرو ها، گیربکس به کار رفته در دریل های شارژی و گیربکس های استپر موتورها و سروو موتورها کاربرد گسترده ای دارند.

از مزایای گیربکس خورشیدی نسبت به گیربکس های معمولی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • راندمان بسیار بالا در مقایسه با گیربکس‌ های صنعتی
  • طول عمر بالا به دلیل تقسیم متوازن بار در بین طبقات گیربکس
  • لقی بسیار ناچیز به دلیل دقت بالا در ماشین‌ کاری دنده‌ ها
  • امکان کوپل بسیار ساده با بسیاری از مولدهای قدرت (الکتروموتور)
  • مونتاژ و تعمیر ساده و سریع
  • حجم مناسب نسبت به دیگر انواع گیربکس‌ ها
  • وزن کمتر نسبت به انواع گیربکس‌ ها

 


براساس برند گیربکس

گیربکس خورشیدی HQM

سایز فلنج (mm)

120

شکل فلنج

گرد

نسبت تبدیل گیربکس

1 به 3

شفت ورودی (mm)

24

سری گیربکس

SE

0 دیدگاه برای گیربکس خورشیدی دنده مورب HQM مدل SE120-03-24



دیدگاه خود را بنویسید      لغو پاسخ

*