• توان: 3000 وات
  • جنس مقاومت ترمز: آلومینیوم
  • دارای رنج اُهم مختلف

2,640,000 تومان

مقایسه

مقاومت ترمز 3000W آلومینیوم RESTECH

مقاومت ترمز ایرانی RESTECH یکی از مقاومت ترمزهای با کیفیت در بازار می باشد که رنج های متنوعی از توان (W) و رنج (اهم) را دارد. جنس این مقاومت ترمز از نوع آلومینیوم بوده که باعث شده مزایا و جنبه های مثبت زیادی برای انتخاب و استفاده داشته باشد.

* هنگام ثبت سفارش میزان اهم مورد نیاز را در بخش توضیحات تعیین کنید. میزان اُهم تاثیری در قیمت مقاومت ترمز نخواهد داشت.

 

مقاومت ترمز چیست؟

زمانی که موتور فرآیند متوقف شدن را آغاز می کند و نیاز به توقف کامل دارد انرژی جنبشی آن به انرژی الکتریکی تبدیل می شود. در این شرایط موتور از حالت مصرف کننده به تولید کننده تبدیل خواهد شد و نقش ژنراتور را انجام می دهد، در این حالت انرژی الکتریکی از سمت موتور برگشت خواهد کرد که ممکن است باعث خرابی درایو شود. در این مواقع از مقاومت ترمز یا رزیستور ترمز در مدار استفاده می شود تا انرژی تولید شده را اتلاف کند و از افزایش بیش از حد ولتاژ در باس DC جلوگیری کند. مقاومت ترمز می تواند انرژی تولید شده را به گرما تبدیل کند و از این طریق امکان توقف سریع را برای موتور فراهم می کند.

 

جنس مقاومت ترمز

مقاومت ترمز ها به طور کلی به دو دسته آلومینیوم و سرامیکی دسته بندی می شوند که هرکدام مزایای خودشان را دارند.

 

مقاومت ترمز آلومینیوم:

مقاومت ترمز آلومینیومی باتوجه به ساختار فشرده و مقاوم خود برای بسیاری از کاربری های ترمز مناسب می باشد. بدنه ی این نوع مقاومت ترمز حفاظت خوبی در برابر عوامل خارجی دارد و می توان بدون نگرانی آن را در فضای باز نصب نمود. همچنین مقاومت ترمز آلومینیومی در صورت سوختن اتصال کوتاه نمی شود و از این نظر گزینه مناسبی برای انتخاب این نوع مقاومت ترمز می باشد. معمولا در توان های پایین تولید میشود و برای اغلب کارهایی که نیاز به توقف بار یا کاهش سرعت آن داریم مانند نوار نقاله انتخاب مناسبی می باشد.

یکی از نکاتی که هنگام انتخاب مقاومت ترمز آلومینیومی باید به آن توجه شود این است که در صورتی که زیر بار نامی قرار گیرد معمولا بعداز حدود 25 ثانیه به حداکثر دمای نامی میرسه.

مقاومت ترمز سرامیکی:

مقاومت ترمز سرامیکی از پیچیدن سیم روی بدنه سرامیکی ساخته می شود و از اونجایی که سرامیک مقاومت گرمایی بالایی دارد این نوع مقاومت برای جاهایی که به صورت متناوب انرژی برگشتی وجود دارد مناسب می باشد مانند جرثقیل، بالابر، پله برقی، تاورکرین و... و باید توجه داشت این نوع مقاومت ترمز باید داخل محفظه یا تابلو قرار گیرد.

مدار چاپر

نکته ای که هنگام خرید مقاومت ترمز حائز اهمیت است این است که تمامی درایوها را نمی توان مستقیم به مقاومت ترمز وصل کرد و آن هم به این دلیل می باشد که بعضی از اینورترها مدار چاپر ندارد. معمولا درایوهای با ظرفیت بالا نیاز به مدار چاپر دارند.

کار مدار چاپر یا واحد ترمز (DBU - Dynamic Brake Unit) این است که تشخیص بدهد ولتاژی از سمت موتور به درایو اعمال می شود یا خیر که آن را به مقاومت ترمز منتقل کند تا انرژی تخلیه شود و به درایو آسیب نزند.

 

نحوه نصب مقاومت ترمز

مقاومت ترمز تجهیزی است که هنگا کار گرمای زیادی تولید می کند و همچنین فاقد فن برای خنک سازی می باشد لذا مهمترین مسئله هنگام نصب، نصب به صورتی است که گرمای تولیدی به سهولت تخلیه شود. ضروری هست که مقاومت ترمز در محیطی خارج از تابلو اینورتر نصب شود و با توجه به شدت حرارت تولیدی از مواد اشتعال پذیر فاصله داشته باشد.

مقاومت ترمز اینورتر را می توانید به صورت عمودی یا افقی نصب کنید اما توجه داشته باشید که کابل های مربوطه در معرض گرمای تولید شده نباشند.


0 دیدگاه برای مقاومت ترمز 3000W آلومینیوم RESTECH



دیدگاه خود را بنویسید      لغو پاسخ

*