منبع تغذیه پنتاکس Pentax HPR-120W

Pentax HPR-120W Power Supply دسته: منبع تغذیه - Power Supply , منبع تغذیه Pentax

منبع تغذیه یا پاور ساپلای دستگاهی است که توان الکتریکی مورد نیاز را برای مصرف کننده‌ی الکتریکی یا بار الکتریکی تأمین می‌کند. منبع تغذیه می‌تواند ولتاژ و جریان را از یک نوع به نوع دیگر تبدیل کند. مثلا از AC به DC با ولتاژ بالا یا از DC به AC با ولتاژ پایین. منبع تغذیه پنتاکس Pentax HPR-120W از سری HPR می‌باشد.

منبع تغذیه پنتاکس Pentax HPR-120W

پاور یا منبع تغذیه پنتاکس HPR-120W دارای ولتاژ خروجی 12/15/24/48 ولت می‌باشد. منبع تغذیه در بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی مانند کامپیوتر، تلویزیون، موبایل، لپ تاپ و غیره کاربرد دارد. منبع تغذیه را می‌توان به دو دسته خطی و سوئیچینگ تقسیم کرد. منبع تغذیه خطی با استفاده از ترانسفورمر، دیود و خازن ولتاژ ورودی را کاهش داده و یکسو می‌کند. منبع تغذیه سوئیچینگ با استفاده از ترانزیستورهای فرکانس بالا ولتاژ ورودی را قطع و وصل می‌کند و با استفاده از فیلترها، ولتاژ خروجی را تنظیم می‌کند. منبع تغذیه سوئیچینگ مزایایی مانند کارایی بالا، اندازه کوچک، وزن کم وقیمت پایین‌تر نسبت به منبع تغذیه خطی دارد.

بهتر است منبع تغذیه را در مکانی قرار دهید که دارای دمای پایین، تهویه مناسب و فاصله کافی از قطعات الکترونیکی باشد. این کار باعث می‌شود که منبع تغذیه کمتر گرم شود، عمر آن بیشتر شود و خطر ایجاد نویز الکترومغناطیسی کاهش یابد.


ولتاژ خروجی

12V DC

ولتاژ خروجی

24V DC

ولتاژ خروجی

48V DC

0 دیدگاه برای منبع تغذیه پنتاکس Pentax HPR-120W



دیدگاه خود را بنویسید      لغو پاسخ

*